Surprise!!

Nu har det ännu en gång gått lång tid emellan uppdateringarna..
Nu är det för att jag har väntat på att Joakim ska föra över bilder från sin iPhone till datorn. Så trist att uppdatera utan bilder nämligen ;D

Iallafall så kan jag väl berätta lite vad som hänt den senaste tiden, en hel del faktiskt.. :)

I slutet på februari så åkte jag, Sussie, Ville och Joakim till Göteborg!
Min födelsedagspresent från Ville och Sussie!
Vi åkte lördag förmiddag och framme i Göteborg åkte vi till Sofie för att se hennes lägenhet och äta lite lunch. Otroligt mysig lägenhet, vita trägolv, högt i tak, massa charmiga detaljer som jag föll för!

Efter lunchen åkte vi till hotellet för att lämna av lite grejer och fräscha upp oss lite. Sen blev det en vända på stan. Hade sån tur med vädret också. Blåste lite men strålande sol! Köpte nya träningskläder som redan blivit väl använda med löparskorna :D
Vi var på stan ett par timmar och gick sedan tillbaks till hotellet för att byta kläder och fixa till oss. Sedan var det dags för helgens höjdpunkt!!!
Vi gick till en bar precis bredvid hotellet och tog en drink, sedan gick vi till krogen/restaurangen. Hm vet inte vad jag ska kalla det riktigt, haha.
Där serverades det trerätters, supergott! Och samtidigt som vi åt så uppträdde de som serverade.
Alla sjöng hur bra som helst, det var låtar man kände igen, OCH komedi.
Kunde inte varit bättre.
När det hela var slut så var det nattklubb så vi stannade och dansade och drack lite drinkar. Vi fick tillochmed upp Joakim på dansgolvet, inte dåligt det heller;)

Runt 1 gick Ville och Sussie tillbaks till hotellet. Jag och Joakim stannade ett par timmar men gick sedan tillbaka för att däcka totalt i sängen, haha.
Dagen efter var det dax för hotellfrukost, mums! Sedan tog vi det lugnt på hotellrummena ett tag och gick sedan en sväng på stan igen för att kolla i affärer och luncha.

Vi hade blivit inbjudna till Villes syster som bor i Partille så dit åkte vi efter lunchen och fikade lite, kul att se hur dom bor! Fin villa precis vid vattnet, inte en dålig utsikt dom hade heller! :)

... och nu har jag skrivkramp! haha.
Försöker ladda upp filmerna från kvällen när vi var på Caberet Lorensberg men det tar sin lilla tid.. Kan lägga upp bilderna först från helgen och sedan ta filmerna i ett annat inlägg! :)

























Torsk Bisque med rökt torsk, rotselleri och parmesansnurror




Helstekt gödkalvsentrecôte med salvia och olivsky, varm sallad på gulbeta och polkabeta samt potatispuré med persilja


 

Päronmousse på chokladbotten med vit choklad och myntakräm, samt inkokt päron


TACK för en underbar födelsedagspresent!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0