Star

Nu har jag äntligen lite tid över att blogga lite om Frank :)

Vi hämtade honom i fredags förmiddag, var hemma sen runt tre på eftermiddagen. Bilresan gick jättebra, låg och sov nästan hela tiden.
När vi kom hem ställde vi buren i hallen och öppna, och ut skutta Frank som att allt precis var som vanligt, haha. Han gick runt och luktade, kikade på allt, hoppa upp på möbler osv.
Jag hade lagt en utav hans leksaker på soffan och den började han pilla lite med så efter kanske 10 minuter i lägenheten började vi leka. Och vilken fart det var på honom! Sprang, gjorde kullerbyttor i luften, klättra. Härligt att se att han var så lekfull direkt :)

Nu dom första dagarna har han sovit inne hos oss, mest för att han inte ska behöva känna sig ensam. Det har funkat bra bara det att han sover inte mycket om nätterna utan leker med våra fötter osv. Vaknar flera gånger per natt utav att han ligger framför mig och tittar och lägger upp tassarna i ansiktet. Ibland kommer dom för munnen och det är inte så lätt att andas då man är förkyld ;)

Trodde kanske att han skulle vara lite mera "skygg" i början. Inte vara så social, lekfull och gosig men det har han varit hela tiden. Sover gärna nära eller på en. Leker både själv och med oss. Äter och dricker jättebra. Och kattlådan hittade han direkt! Det som inte riktigt funkar nu är klösträdet. Han klöser på lite andra saker istället, men då tar vi honom därifrån och visar klösträdet. Förhoppningsvis funkar det också snart:)

Igårkväll var Sussie och Ville på middag så att dom fick träffa Frank. Gick jättebra! Lekte på som vanligt och när vi åt inne i köket så sov han i soffan i vardagsrummet. Lite senare somnade han bredvid Ville på hans stol så blyg är han ju iallafall inte:)
Imorgon jobbar jag 14-21 så då behöver vi lite kattvakt så då ska Ville och Sussie komma hit. Känns bra då att dom träffats en gång innan och att det funka fint då.

Lite bilder under dessa dagar har jag självklart tagit också!














Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Vad kul att se Frank igen och titta på bilderna! :-)

Skulle jag kunna få låna bilderna av dig för att lägga ut på min Facebook tror du?! Pussa & krama honom från mig!!! / Helena

2012-03-23 @ 12:28:38
URL: http://http://www.thazz.dinstudio.se/
Postat av: Sofia

Hej! Självklart får du låna bilderna, inga problem alls:) Det ska jag absolut göra!! :)

/ Sofia

2012-03-23 @ 18:23:35
URL: http://youdontexist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0