Frank - the cat

Tänkte att jag kanske skulle skriva lite om våran nya familjemedlem som flyttar in hos oss på fredag!
Nämligen "lille" Frank!
Han är en Maine Coon, vilket är världens största kattras. Han väger redan ca 1,7 kg och är 12 veckor! Hemma har vi en fullvuxen birmakatt på 1,9 kg.

Jag klickade runt på blocket en kväll och hittade en annons med Maine Coon kattungar i Uddevalla så klicka mig in där och vidare till deras hemsida. Där blev jag direkt kär i en liten kattunge som hette Frank. Skickade en bild till Joakim på honom och skrev; " Lilla bebis Frank, kan flytta om 1 månad!!" Och självklart så föll Joakim också för honom, om inte ännu mera än mig, haha.
För två veckor sedan var vi och hälsade på honom i Uddevalla. Verkligen en underbar katt! Sprang och lekte med sina syskon, hade sån otroligt fart. Men direkt när man tog upp honom så lugnade han ner sig och bara fann sig i att vara i famnen. Supersöt!

Ska bli så häftigt med en Maine Coon. Har alltid haft katt men dom har ju varit såna minis om man jämför med hur stor Frank kan bli. Har vi tur kan han väga 10 kg!!

Shoppat lite nödvändigheter till honom har vi också gjort. Ifrån sidan Supercat.se. Dom hade en massa fina saker.
Grejerna kommer nog imorgon men kan lägga upp lite bilder ifrån hemsidan som vi klickat hem.











Denna klös"möbel" är så smidig för den kan även användas som inredningsdetalj. I mitten finns det utrymme för t.ex platsväxter!




Sen har vi också köpt shampoo, kattlåda, kattsand, mat, och lite mera leksaker. Så nu är vi redo för att Frank ska flytta in!!:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0