Just like it was

Tänkte jag skulle berätta lite smått om helgen!

Vi hade planerat att åka kl 12 men precis då blev Kajsa hur konstig som helst. Hon började gnälla på ett konstigt vis, började skaka, och gick alltid tillbaks till ett ställe och la sig..
Ringde veterinär i anderstorp men dom hade stängt just denna dag.. Ringde till Jönköping och fick inget svar. Ringde väl antagligen mitt i lunchen.

Men iallafall så tyckte mamma att vi skulle åka och se om det blev bättre och om det skulle förvärras åka till veterinär i närmaste stad, men det behövdes inte tack o lov!

När vi kom fram så fick hundarna hälsa på varandra. Kajsa var jätteglad i början men vände snabbt och blev superkonstig. Morrade, försvarade allt som var "hennes" och tydde sig mycket till mig och Joakim. Hon lugnade ner sig lite och då åt vi middag med mamma och pappa.
Runt kl nio gick vi över till fam Jonsson!
Så roligt att träffa dom. Jossan, Mickan, Rolle, Kerstin, Victor och Jannicke var där :) Jag satte mig med Jannice, Jossan och Mickan, och Joakim placerade sig framför tv:n med Rolle, Victor och ett glas whiskey!

Framåt elva/halv tolv gick vi hem och somnade ganska fort när vi la oss i sängen.

På lördagen vaknade jag redan innan kl 8, ovanligt för att vara mig! Gick upp och åt frukost med lille Nova som satt nedanför mig och visade sin riktigt söta sida och hennes underbara hundögon ;)
Tog en lång dusch efter frukosten, fixade mig och väckte Joakim sen åkte vi in till stan för att luncha med Jintana och Ninni.

Vi åt såklart på mitt favoritställe Amazing Thai. Satt där ett tag, åt god mat och pratade sen förflyttade vi oss över till Tammerfors och fikade. Liten titt i affärer blev det också sen sa vi hej då och åkte och handlade lite på Coop.

(himla vad detaljerat detta blev då?? haha)

Seeeen iallafall så åkte vi hem ett tag och var med mamma, pappa och dom fyrbenta vännerna, fixade oss lite och åkte vidare till Fam Hägg :)) Var så UNDERBART att träffa Wilda. Lilla söta rara barn!
Så häftigt att hon hela tiden utvecklats sen jag såg henne sist.
Och hon blir bara roligare och sötare hela tiden!

Blev mycket lek med Wilda och efter ett par timmar åkte Johan och Joakim in till stan för att köpa med mat hem, pizza! Åt det och sedan mös vi hela kvällen framför tvn; gladiatorerna och bodygyard!

Hann tyvärr inte träffa Micke eller Marre för lille Hampus hade gått och fått feber :/
Var iallafall superkul att träffa alla andra. Man tar vara på det mycket mera nu än innan:)

Men ska åka upp i mars. 5;e tror jag, så jag hinner träffa Sandra igen innan bebisen kommer. Och sedan vill jag ju träffa lillkillen innan han blir alldeles för stor:)











... och 1 sec efter jag tagit bilden







Nova tyckte Kajsas lilla bädd passade alldeles utmärkt!







.. och nu får pappas charmiga look avsluta denna bilb/text - bomb!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0