Praktik day 2 !

Mindre lyckad dag på praktiken. Började med att gråta. Bra Sofia, bra! Antingen är jag en mes eller så är dom dumma. Ninni tyckte jag skulle åka hem så gissar på det andra.

Kommer dit ca 8;20 som Tobbe sa att jag skulle göra. Går in och ler och säger hej till alla. Köksmästaren ( som inte var Tobbe som jag trodde, utan en thailändsk tjej ) går först bara förbi mig. Sen backar hon och kollar surt på mig och säger:

K - JAHA! När börjar du då!?
S - Eh asså jag börjar typ nu. Tobbe sa att det var okej att jag kom nu. Jag kan inte komma in tidigare pga av bussar.
K - Okej! Du komma senare, du sluta senare!!
S - Ja det är lugnt, när ska jag sluta då?
K- Halv fem, fem !! I riktiga arbetslivet man arbetar 8 timmar!! Det ska jag lära dig!

 Och sen går hon.

Det som är det sjuka är att i måndags kom jag typ samma tid och stämplade in 08;51 och sen 16:00 tjatade alla tjejer på mig att jag fick gå hem så att jag inte skulle behöva komma hem så sent.
Det var DOM som sa åt mig att gå sen får jag skäll för det nästa gång? Jävla skit.
 
Det fick mig att bryta ihop. Gick in på toaletten och grät. Sen gick jag ut och låtsades som ingenting och jobbade på som fan! Så stolt! Hade mått dåligt hela morgonen pga att jag skulle till praktiken. Känns verkligen inte som att jag passar in där.

Dom i butiken hälsar inte ens på mig. Vissa i köket kollar inte på mig. Känns som att jag bara är i vägen. Men nu skiter jag i det, inte jag som ville praktisera där, har inget val! Bara att bita i och klara av en månad helt enkelt.

Nu ska jag ut till Ninni!

O V E R  A N D  O U T


Till Jossan och Lovisa. Det otroligt goda brödet på Mat&Kak är Filmjölkslimpa! Har bakat det nu och har receptet om ni vill ha :)


ps. köksmästaren är Channon !
http://www.cajsas-kok.se/default.aspx?MainSrc=coworkers

Kommentarer
Postat av: Jossan :)

JAAAAAAA, jag vill ha receptet :). Fan va bra du är Sofia, jag skulle kunna döda för det där brödet :D.

2009-05-23 @ 13:09:28
URL: http://joseefiin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0