Jobbig dag!

  • Upp vid halv sex och duscha och fixa sig! Samt skriva ut kartor OM jag inte skulle hitta.Haha
  • In till stan kvart i sju och ta bussen till Uppsala
  • Ringa till praktiken, och NU svarade dom äntligen! Ringde direkt 8 när dom öppnade, vilket också var den tid jag började.. fick reda på att jag skulle vara utanför Uppsala, så det var bara att leta rätt på vart 6;an skulle gå och åka den till Fyrisborgsgatan.
  • Kom fram och letade mig fram till Cajsa's kök.
  • Kommer in och stör mitt i ett möte( tror jag ). Blir visad till köket av Sara som är chef. Hälsar på kökschefen Tobbe och en av tjejerna visar omklädningsrummet.
  • Byter om i panik av att dom skulle tycka att jag var långsam. Haha. Får en rundtur av Tobbe och jag får börja jobba direkt .. suck

Jag är på ett ställe där man gör massa mat som skickas ut till Take Away butiker. Det är jag, Tobbe ( som är svensk ) och 6 thailändare. En av dem är kille. Det är inte så roligt när Tobbe sitter på kontoret och jag är ensam med dom. Dom pratar knappt svenska. Två av dom pratar inte alls med mig, en kollar snett.. Jippi !


 

  • Allt jag gjort idag:
  • En bechamel ( fick panik när han sa åt mig att göra en men det gick bra iaf (; )
  • Gräddstuvad potatis
  • Packa in bröd
  • Skala och skiva morötter
  • Skiva vitkål och göra marinad till det = pizzasallad!
  • Steka fisk
  • Städat
  • Diskat
  • Fick ett bläck fullt med småpotatis som jag skulle skriva i tre bitar
  • Gjort massa sallader som skulle iväg till butikerna

Imorgon är jag ledig från praktiken, fan så skönt! Har nationella i matte, men på onsdag ska jag dit igen.. Och ledig på torsdag ;D Tobbe är fan snäll. Fick ledigt på Jossans student också! Häääärligt

Deras hemsida:
http://www.cajsas-kok.se/default.aspx?MainSrc=coworkers

Där är några utav de som jobbar där. Dom jag hann träffa idag var: Sara, Nang, Wan ( hon som kollar snett på mig ), Tommy, och Jessica ( som gått på Novisen! )



 

Nu ska jag sova, är helt slut!


O V E R  A N D  O U T


Kommentarer
Postat av: Cornelia

håller med om en jobbig dag du

2009-05-18 @ 20:49:52
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

sv; härligt :)

jorå det går allt!

gör du då?

2009-05-19 @ 05:33:58
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Jossan :)

WEIII, Fick du ledigt? NAJS FAN :D

2009-05-19 @ 18:43:47
URL: http://joseefiin.devote.se
Postat av: mm

HEJSAN :)



har jusst kört igång med en frågestund på min blogg, om du har lust kan du ställa en fråga eller två.. eller kanske t.om tre? :) haha! fråga vad som helst, du kanske undrar över något, jag kanske har svaret? du kan kommentera både som anonym eller som dig själv, det bestämmer du helt själv,





ta hand om dig, puss :)

2009-05-20 @ 15:34:12
URL: http://ellabee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0