Faster

Våran familj har fått två ganska stora nyheter dom senaste dagarna. En jätterolig och en mindre rolig. Den mindre roliga har med min rubrik att göra.

Jag ska bli faster, min bror ska alltså ha barn. Med sin äckliga tjej. Har skrivit om henne innan i ett inlägg. "Kill me, or her" heter inlägget.

Men iallafall, iförrgår kom min bror och hon ut och skulle visa upp Mickes bil. Han är som jag, helt tokig i BMW och hade köpt en grymt snygg. Han visade den, och han och pappa åkte ut och testade den.

Jag börjar gå mot vårat hus och Marre som hon heter frågar om jag ska gå in. Ah? Säger jag. Och då sa hon att vi skulle ha en diskussion om något. Vi går in i köket och hon säger till mig; Om jag visar dig de här nu, då måste du lova att inte säga till någon! LOVA!

Jag blir helt chockad och säger aa visst, och öppnar upp ett litet kuvert med bilder i. Och såklart så är det bilder som är tagna på fostret. Jag höll på att svimma. Tusen tankar flög runt i huvet. Nej, miljoner!

"Är hon med barn?!"   " Är Micke pappan!??"  "SKA DOM BEHÅLLA DET!?"

Det första jag säger är; Skojar du med mig? Har ni verkligen tänkt igenom det här? Hur ska ni klara det här!?
Hon säger; Nej jag skojar inte!! Och pekar på magen, femte månaden. Ja, vi har tänkt igenom det här, men vi har inget val. Vi fick reda på det i v.18.

Jag vet ju egentligen att man visst kan göra abort då men var så jävla chockad så tänkte inte riktigt på vad hon sa.
Iallafall så pratade vi lite om det och helt plötsligt sa hon: "Mina föräldrar sa att om Mickes föräldrar inte pallar det här så är det bara att bryta kontakten!"  Kan ju bara säga att det äcklet gjorde ett misstag genom att säga det till mig. ADHD Nr1.
Fick ett utbrott, stod och skrek och blev helt galen. Det slutade med att hon försvann, hon gick hem. Micke kom tillbaka efter bilturen och berättade för mamma. Hon började gråta och fick panik. Sedan åkte Micke hem. Släppte bomben och åkte.

Nu tänker ni; Men vadfan? Ska man inte säga grattis och vara glad för deras skull? NEJ! Det ska man inte. Dom bor i en etta. Hon är skadad i huvet, på riktigt! Hennes föräldrar också. Och dom ska tydligen leva på deras föräldrar för dom har inte pengar så det räcker till ett barn. Knappt till dom själva. Marre vill tydligen flytta till Romberga, till hennes brors gamla lägenhet. Men det vill inte Micke, och det är han som har pengar av dom två så det kommer ju aldrig hända.

Men det som är så sjukt det är att när hon berättade för två utav Mickes kompisar Björn och Tanja så sa hon att hon hade fått reda på det i v.12! Och hon trodde att det var försent med abort redan då. Tanja sa då att man kan göra det i v.12 och flera veckor framåt. Då ändrade Marre sig och sa att hon hade fått reda på det i v18. Hon lurar Micke! Jag tror inte ens att han vet att det fortfarande går att göra abort.
 Fan, jävla äckel!!
Hatar henne så otroligt mycket. Nu är Micke fast. Han kommer aldrig hitta någon annan..

Den glada nyheten kan jag inte berätta nu, utan måste vänta tills på torsdag!



O V E R  A N D  O U T


Kommentarer
Postat av: mica,

åh herregud ..

2009-05-04 @ 21:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0