Alnön

HEMMA!!!!

Eller jag kom hem igår men hann bara hem igår och byta kläder sen iväg på fest! :)

Har iallafall varit en skithärlig vecka, den gick så oerhört snabbt!

Lördag - Packade de sista grejerna och åkte sedan vid fem in till stan och tog bussen till Uppsala. Väntade en timme på station sen åkte vi mot Sundsvall. Pia som jobbar i köket med oss satt också på tåget så mamma och hon skrev matlista på 5(!!) a4-sidor. Sen åt vi lite och sov. Framme i Sundsvall så hämtade Maj-Britt oss och vi åkte till Alnön.

Vi fick våra rum och vi packade upp, sen kom några av ledarna så vi satte oss ner och pratade om veckan och åt lite mat. Sen slockade vi runt ett.

Söndag - Upp klockan åtta och äta frukost sen sticka iväg och handla. Det var jag, mamma och Pia. Alla hade en överfull kundvagn när vi var klara. Handlade för 7.500 :- och ändå fick vi handla varje dag sen också. När vi kom tillbaka så diskade vi alla tallrikar, alla bestick, alla glas som vi skulle använda och fixade fika för sedan skulle alla barnen och föräldrarna komma.

Sen var det middag, tacos! Skitsvårt att servera det till alla barnen eftersom dom antingen är synskadade eller helt blinda. Man skulle fråga om ALLT! Vill du ha gurka? Tomat? Sallad? Majs? Ost? Sås? Chips? Och sen rabbla upp alla olika sorter. PLUS hålla koll på all dricka och ge dom det. Jobbigt var det, och så var det tre ggr om dagen.

Måndag - Upp sju och fixa frukost. Sen när man var klar med disken från frukosten skulle vi börja med lunchen, och sen direkt med middagen.

Gick och la mig vid tio för att jag inte mådde nå bra. Kvart över spydde jag. Och det fortsatte hela natten och hela morgonen. Skrev till mamma att jag var sjuk och hon sa att jag skulle stanna på rummet hela dagen plus en del av nästa. Så jag sov hela tisdagen och sen på onsdagen efter 1 gick jag och duschade och gick ut och satte mig. Då fick jag lunch, eller ah en rostmacka och en cola.

Sen åkte vi på kvällen ner till vattnet och grillade lite korv, jättemysigt!

Torsdag -  Fick sköta disken hela dagen. Inte bra om jag hade skött maten och fått alla sjuka.

Fredag - Bestämde mig för att sköta disken idag med, men stekte iallafall alla hamburgare och serverade mat. På kvällen var det disco också. Skitroligt! Hade inte planerat att dansa men så blev det iallafall. En liten tjej hade råkat spilla kaffe i en ledares knä så jag skulle ge honom papper då drog hon tag i mig och sa ; Det är sista låten, dansa med mig! Och såklart gjorde jag det. Sen blev det en till låt iallafall och så stod alla i en ring och dansade och sjöng. Något dom gör varje år sista kvällen är att dom sjunger en låt som går " Ta mig härifrån, ta mig härifrååån" samtidigt som någon spelar gitarr, och så springer alla på led runt igenom ALLA rummen och runt huset.
Jag hade lilla Philip efter mig som ser jättedåligt och inte är så snabb så vi fick springa lite efter, men det var iallafall jätteroligt !:)

Lördag - Då var vi nere i köket halv sju och gjorde frukost och mellanmål samt städade hela köket. Sen lyssnade vi på alla tal som barnen hade. Jag grät floder. Sen åkte vi tjugo över nio till tåget som gick 10.11.


Åh, vill bara tillbaka! Fick två beundrade där också som störde mig i köket hela tiden. Aron och Anton. Dom hjälpte mig lite i disken också, Aron var ett år äldre än mig. Kändes skitkonstigt att jobba på ett läger för barn som är äldre än mig ;P Haha.

En sak som dom alltid gör där tydligen är att busa! Ledarna alltså. Mamma kom ner i köket på tisdagen och skulle in i kylrummet. Då har dom lagt en docka där med peruk och grejer som ligger under en hylla. Mamma höll på att få en hjärtattack. Sen la hon den utanför och blev lika rädd när hon skulle in där igen. Sen höll dom på att flytta sängar och på personalen, haha. Förra året hade Annika gått runt och sagt; " HA! Tur att man har nyckeln i fickan i år iallafall! " Men då hade ledarna tagit huvudnyckeln istället så när Annika skulle sova hade hon ingen säng.



































Jossan! Där uppe bor Elise och Göran ! :)






Längtar redan till nästa år =)

Kommentarer
Postat av: Jossan :)

Haha okej, då vet jag Sofia :).

2009-08-02 @ 15:05:36
URL: http://joseefiin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0