True

Mormor ringde idag. Vilket hon egentligen gör 3 gånger varje dag. Men nu svarade jag, har inte orkat prata med henne. Orkar inte höra allt hon glömt, hur hon missförstår allt och hur dåligt hon mår.

Jag saknar hur hon var förut. När man kunde ha en konversation med henne och hon fattade allt. När man kunde prata med henne om problem. När man kunde ringa henne om man ville ha skjuts. När man bara kunde träffa henne helt spontant. Saknar när vi åkte till Västerås varje år och kollade julklappar. Somrarna jag alltid bodde hos henne. Alla gånger vi åt på Mcdonalds, det var så annorlunda med henne.

Det är hemskt hur jag och min syster talar om henne nu. Vi hade middag för hennes sambo för ungefär en vecka sen och mormor får inte dricka för alla sina mediciner hon tar. Hon blir flyförbannad på Hasse (hennes sambo) för att han inte låter henne dricka, hon får dricka ett glas vin. Men när hon druckit upp glaset har hon redan glömt bort det och vill ha ett till. Så hon skäller på Hasse, skriker på honom. Jag och Sandra gick i väg och pratade, man blir så sur på mormor när hon är såhär! Men vad kan man göra? Det är inte hon som talar, det är hennes sjukdom. Hon kan inte hjälpa det. Det är jobbigt för henne, tre stycken strokar på raken. Hon får inte dricka, hon får inte köra bil, hon kan inte vara själv. Hennes liv är helt förstört. Och Hasses med, han måste vara med henne hela tiden. Sköta allt jobb kring huset och trädgården. På allt det jobb så har dom en hund också, dom hade två men hon gick bort för ca två månader sen.

En sak som irriterar mig så otroligt mycket är när jag hör Hasses barnbarn prata om mormor. De sitter och säger, framför mig (!!!) att mormor har förstört Hasses liv, att dom hatar min mormor för det! Hur j*vla dum får man bli? Dom älskar varandra! Inte överger man den man älskar? Nej, man stannar och hjälper den! Dom borde vara glada att han är lycklig, även fast han får betala för det som tusan!
Istället för att klaga kan dom väl hjälpa honom? Men nejnej, det går inte. Klaga gör vi istället. Tror dom på allvar att han kommer lämna henne nu? Bott tillsammans i cirka 30 år. Jo, men då går han säkert?



Jag saknar dig

Kommentarer
Postat av: Mia

vad hemskt.. min farfar fick också stroke ;/

2009-04-05 @ 15:33:36
Postat av: Jossan

Åh, älskade "mormor", kommer ihåg när vi var hos henne på sommrarna :) <3

2009-04-05 @ 21:45:55
URL: http://joseefiin.devote.se
Postat av: Sofia

Jossan - Ah det var tider de :)<3

2009-04-05 @ 21:47:39
URL: http://youdontexist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0